|
Oscar
|
 |
« Svara #15025 skrivet: 07-02-2010, 11:55:20 » |
|
6dm snö och minusgrader och 3000 idiotergår och kollar på fotboll...jodå så att de
|
|
|
|
|
Loggat
|
Watch out now, take care Beware of the thoughts that linger Winding up inside your head The hopelessness around you In the dead of night
|
|
|
|
DennisCMolndal
|
 |
« Svara #15026 skrivet: 07-02-2010, 12:38:38 » |
|
6dm snö och minusgrader och 3000 idiotergår och kollar på fotboll...jodå så att de
Det var mycket trevligt. Har du problem med det?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
KrilleE
|
 |
« Svara #15027 skrivet: 07-02-2010, 12:41:11 » |
|
Ett Terry skämt:  "After Wayne Bridges refusal to play for England as long as John Terry is captain, the fans have now encouraged Terry to also sleep with Emile Heskeys wife".
|
|
|
|
|
Loggat
|
Focus on the good times
|
|
|
|
Kragnert
|
 |
« Svara #15028 skrivet: 07-02-2010, 12:42:37 » |
|
En mycket trevlig säsongspremiär för Blåvitt på Valhalla IP inför 3.100 entusiastiska fans mot Ålborg hemma. Efter en något trevande start slutade matchen 3-1 till de blåvita och med den ruggigt breda trupp IFK i år besitter har jag kolossalt svårt att just nu se något lag på allvar hota om guldet.
Jag vill inte vara en glädjedödare på något sätt, men du tycker inte att du överskattar möjligheten att avgöra ett allsvenskt lags prestation baserat på en försäsongsmatch?
|
|
|
|
|
Loggat
|
"Han har ett bättre jobb än nån av oss kommer få. Han är avelshund" - steffodal
|
|
|
|
DennisCMolndal
|
 |
« Svara #15029 skrivet: 07-02-2010, 12:46:10 » |
|
En mycket trevlig säsongspremiär för Blåvitt på Valhalla IP inför 3.100 entusiastiska fans mot Ålborg hemma. Efter en något trevande start slutade matchen 3-1 till de blåvita och med den ruggigt breda trupp IFK i år besitter har jag kolossalt svårt att just nu se något lag på allvar hota om guldet.
Jag vill inte vara en glädjedödare på något sätt, men du tycker inte att du överskattar möjligheten att avgöra ett allsvenskt lags prestation baserat på en försäsongsmatch? Jag baserar detta inte alls på prestationen utan på truppen. De här började på bänken alternativt var skadade igår: Gustav Svensson Niklas Bärkroth Jakob Johansson Tomas Olsson Adam Johansson Niklas Carlsson Robin Söder Sebastian Eriksson Presumtiva startmän allihop. *glömde Sebastian Eriksson*
|
|
|
|
« Senast ändrad: 07-02-2010, 13:02:58 av DennisCMolndal »
|
Loggat
|
|
|
|
|
KrilleE
|
 |
« Svara #15030 skrivet: 07-02-2010, 13:10:07 » |
|
Hoppas vi slipper Tyskland och Balkanländer.
|
|
|
|
|
Loggat
|
Focus on the good times
|
|
|
|
Oscar
|
 |
« Svara #15031 skrivet: 07-02-2010, 13:25:57 » |
|
Det var mycket trevligt. Har du problem med det? nej men jag vet att jag inte vill
|
|
|
|
|
Loggat
|
Watch out now, take care Beware of the thoughts that linger Winding up inside your head The hopelessness around you In the dead of night
|
|
|
|
DennisCMolndal
|
 |
« Svara #15032 skrivet: 07-02-2010, 13:48:07 » |
|
Det var mycket trevligt. Har du problem med det? nej men jag vet att jag inte vill Ok. Men därifrån till att kalla oss som vill idioter är steget kanske ganska långt?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Oscar
|
 |
« Svara #15033 skrivet: 07-02-2010, 13:48:46 » |
|
men herregud, ta inte allt på allvar männska
ska inte ens behöva skriva det
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
DennisCMolndal
|
 |
« Svara #15034 skrivet: 07-02-2010, 14:16:09 » |
|
men herregud, ta inte allt på allvar männska
ska inte ens behöva skriva det
 Nu vet vi iallafall var Lagerbäcks matjord försvann under senaste VM-kvalet. Lagrell måste gjort DNA-analys på Hamréns rockfickor innan anställning. 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Oscar
|
 |
« Svara #15035 skrivet: 07-02-2010, 19:47:28 » |
|
Drogba har nog blivit min favorit frisparkskytt den här säsongen
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Kragnert
|
 |
« Svara #15036 skrivet: 07-02-2010, 23:24:50 » |
|
Drogba har nog blivit min favorit frisparkskytt den här säsongen
Den där typen av stenhårda OCH välplacerade frisparkar känns som betydligt svårare att försvara sig emot än de välplacerade och skruvade. Den senare varianten känns mer lättläst och mer beroende på följsamhet från målvaktens sida om han skall klara.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Bobby
|
 |
« Svara #15037 skrivet: 09-02-2010, 01:33:57 » |
|
Det var mycket trevligt. Har du problem med det? Ännu ett Nisse-inlägg. Hans ande vakar över oss.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Göteborgarn
Lärjunge

Antal inlägg: 914
Jag kör taxi ibland när jag måste
|
 |
« Svara #15038 skrivet: 09-02-2010, 10:31:36 » |
|
jag kan tänka mig att det var trevligt på valhalla faktiskt. snöbollskrig med danskarna lät roligt det med..
|
|
|
|
|
Loggat
|
"Det finns människor som avfärdar Ulf Lundell, som inte är intresserade av vad han har att säga. För gammal, för kåt, för romantisk, för skör, för " svag och manlig? Såna människor är inga människor. Jag kan inte se det på nåt annat vis. Såna människor har inga hjärtan..." http://www.lastfm.se/user/Fluffelicious
|
|
|
|
levon helm
|
 |
« Svara #15039 skrivet: 09-02-2010, 12:13:39 » |
|
Skapliga matcher i England i morgon, inte ofta alla dom fyra stora spelar samtidigt. Är väl bara City och Spurs av topplagen som inte krockar. Såg att AB gjorde en grej av att "självmål" låg tvåa i Uniteds skytteliga. Någon som har koll på vad det är för regler som gäller för självmål? Vad jag har hört så är det självmål om bollen inte är på väg mot mål, och då får man väl köpa att Arsenals keeper får Nanis vackra mål från förra helgen. Men hur tex Carricks rökare från i lördags blir självmål går över mitt förstånd
|
|
|
|
|
Loggat
|
"My greatest challenge is not what's happening at the moment, my greatest challenge was knocking Liverpool right off their fucking perch. And you can print that."
|
|
|
|
KrilleE
|
 |
« Svara #15040 skrivet: 09-02-2010, 22:31:16 » |
|
Tror det bara är England som har de har dessa märkliga regler för självmål. I Italien ser det helt annorlunda ut. Där får alltid målskyttarna målen. Med Englands regler hade man fått räkna bort hälften av Pippo Inzagis mål.
|
|
|
|
|
Loggat
|
Focus on the good times
|
|
|
|
Kragnert
|
 |
« Svara #15041 skrivet: 11-02-2010, 19:55:37 » |
|
Jag baserar detta inte alls på prestationen utan på truppen. De här började på bänken alternativt var skadade igår: Gustav Svensson Niklas Bärkroth Jakob Johansson Tomas Olsson Adam Johansson Niklas Carlsson Robin Söder Sebastian Eriksson
Presumtiva startmän allihop.
*glömde Sebastian Eriksson*
Stark trupp, utan tvekan, men jag är mycket skeptisk till Blåvitts träningsupplägg. Tre av de fyra sista missade stora elar av 2009 p g a knäskador vilket de hade gemensamt med Hysén. Nu hörde jag att Dyrestam är borta också. Nånting måste de göra fel som får skador på de här unga spelarna. Skall de ha samma skadefrevens i år lär en trupp med åtta spelare jämnstarka med startelvan vara en nödvändighet om de alls skall håla sin egen normalprestationsnivå.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Oscar
|
 |
« Svara #15042 skrivet: 14-02-2010, 16:48:16 » |
|
Nistelroy gjorde direkt två mål för Hamburg. Nån som är förvånad? Och Ronaldo saknar Manchester
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Göteborgarn
Lärjunge

|
 |
« Svara #15043 skrivet: 16-02-2010, 16:05:05 » |
|
ett CL slutspel utan liverpool är ungefär som ett avsnitt av andra avenyn utan att hästen är med, totalt ointressant verkligen
fanns en tid då CL kvällarna på våren va de bästa jag visste, för oss som jobbar mest på helgerna så är stormatcher mitt i veckan något att ta till vara på, med groggbuffé och sedan på med ormskinsskorna.
men nu. i år, vad ska man göra? får la unna mig en semla idag, kanske lite ramlösa..kanske inte ens kollar på skiten...
|
|
|
|
|
Loggat
|
"Det finns människor som avfärdar Ulf Lundell, som inte är intresserade av vad han har att säga. För gammal, för kåt, för romantisk, för skör, för " svag och manlig? Såna människor är inga människor. Jag kan inte se det på nåt annat vis. Såna människor har inga hjärtan..." http://www.lastfm.se/user/Fluffelicious
|
|
|
|
jack71
|
 |
« Svara #15044 skrivet: 16-02-2010, 16:25:52 » |
|
Ja CL känns trist nu när Liverpool är borta :( funderar tom på att säga upp mitt Viasat då jag aldrig kikar numera och inte på NHL heller .............måste skaffa en inspelningsbar box i sovrummet om det ska vara nån mening att ha kvar för att se nhl...
|
|
|
|
|
Loggat
|
- Jack71
|
|
|
Göteborgarn
Lärjunge

|
 |
« Svara #15045 skrivet: 16-02-2010, 21:18:48 » |
|
säga vad man vill om beckham, men helt fantastisk fotbollsspelare har han faktiskt varit
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Oscar
|
 |
« Svara #15046 skrivet: 20-02-2010, 16:36:59 » |
|
det var som fan
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
KrilleE
|
 |
« Svara #15047 skrivet: 23-02-2010, 19:27:40 » |
|
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/landslagsfotboll/landslaget/article6662800.abGrattis Kragnert. Chippen är tillbaka!  Kul att Jonas Olsson får chansen. Har sett honom ett par matcher i West Brom och han har verkligen imponerat. Är dessutom målfarlig. Målvakter: Eddie Gustafsson, FC Red Bull Salzburg Andreas Isaksson, PSV Eindhoven Försvarare: Andreas Granqvist, FC Groningen MIkael Lustig, Rosenborg Sebastian Larsson, Birmingham Daniel Majstorovic, AEK Aten Olof Mellberg, Olympiakos Jonas Olsson, West Bromwich Behrang Safari, FC Basel Oscar Wendt, FC Köpenhamn Mittfältare/anfallare: Marcus Berg, Hamburg Rasmus Elm, AZ Alkmaar Viktor Elm, Heerenveen Johan Elmander, Bolton Tobias Hysén, IFK Göteborg Kim Källström, Lyon Anders Svensson, Elfsborg Ola Toivonen, PSV Eindhoven Pontus Wernbloom, AZ Alkmaar Christian Wilhelmsson, Al-Hilal
|
|
|
|
|
Loggat
|
Focus on the good times
|
|
|
|
Kragnert
|
 |
« Svara #15048 skrivet: 23-02-2010, 19:35:52 » |
|
Grattis Kragnert. Chippen är tillbaka! Men va fan... Det är ju som att han inte ens VILL att svenska landslaget skall vara något som kan utvecklas. Sigourney weawers rollkaraktär i Avatar använder någon formulering i stil med "De fortsätter pissa på oss utan att ha artigheten att kalla det regn" och det är ungefär så det känns att få tillbaka den blågula tröjans största skämt någonsin.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
steffodal
|
 |
« Svara #15049 skrivet: 02-03-2010, 00:26:23 » |
|
Jag vill inte vara en glädjedödare på något sätt, men du tycker inte att du överskattar möjligheten att avgöra ett allsvenskt lags prestation baserat på en försäsongsmatch? Jag baserar detta inte alls på prestationen utan på truppen. De här började på bänken alternativt var skadade igår: Gustav Svensson Niklas Bärkroth Jakob Johansson Tomas Olsson Adam Johansson Niklas Carlsson Robin Söder Sebastian Eriksson Presumtiva startmän allihop. *glömde Sebastian Eriksson* Och vad hade Stiller gjort för ont då för att inte räknas med här? 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Just det du tror på ska du göra, inget annat
|
|
|
|