OK, här är FredrikB:
B står för Beskow, född -61. Jag bor en bit söder om Tjockhult, i Huddinge närmare bestämt. Familjen består av Maria, Anton och David samt två leopardgeckoödlor.
Har hängt här inne sedan "Steffe&Micke"-tiden, dvs 2001 eller så. Har lyssnat på Lundell sedan 1980, "Ripp rapp" var den första plattan jag köpte, första konserten var julkonserten på Göta Lejon samma år. Sedan dess har det blivit 30-40 spelningar, jag har tappat räkningen...

Har sett alla turnéer sedan -80 utom Evangeline och Slugger. Den bästa "turnén" var Tyrol -05, den sämsta (utan någon som helst konkurrens) den på Gröna Lund -91.
Lundellnörd som man är, så var det ju "guld" att hitta ett forum som kretsar kring Uffe och hans digra produktion. Jag gillade den, för det mesta, "råa men hjärtliga" stämningen här inne från första början. Det har hettat till ordentligt några gånger, som ni som är nyare här säkert förstått av de andras beskrivningar, men många stannar kvar och fortsätter delta. Jag var moderator under ca ett år runt 2002-2003, innan vi blev fler som delade på den sysslan.
Har fått många nya vänner här inne, som man försöker träffa så ofta det går. Det blir dock inte så ofta, tyvärr, men när det blir av är det alltid kul! "Stockholmsgänget" har ju regelbundna träffar över en öl eller två någonstans på Söder (oftast). Sedan har vi ju ofta "boardträffar" runt konserter med Uffe eller han från New Jersey, när han kommer hit över. Det har även förekommit boardfester i södra Sverige några gånger.
Under åren har vi kört många diskussioner kring Uffes produktion ett antal varv, det har lätt blivit så eftersom han ju är lite, hrm, oregelbunden, vad gäller utgåvorna. "Mellan-turné-leda" blev snabbt ett begrepp på forumet.

Jag deltar inte längre så mycket i de diskussionerna, det känns som om "allt är sagt" där för min del. Har väl berättat typ tio gånger här inne om julkonserten -93 på Globen med stråkorkestern, t ex...

Jag jobbar som IT-projektledare på Prevent, som är en förening med uppdraget att jobba med arbetsmiljöfrågor. Vi producerar böcker, webbprodukter och utbildningar i ämnet. Det är en liten, smidig organisation (40-45 pers) med dedikerade människor som för det mesta tycker det är kul att gå till jobbet. Just nu ansvarar jag för införandet av vår nya webbplattform, inkl ny webbshop. Ett kul och inspirerande jobb!
Fritidsintressen? Jo, flera. Jag har nästan bara hobbies som börjar på "F", har jag upptäckt:
Foto (mer om detta nedan)
Fotboll: numera soffexpert, men har spelat från tonåren ända tills för ett år sedan - S:t Erikscupen, Stockholmsserien och korpen. Tränade sonens pojklag - P92 - i fyra år. Fantastiskt kul!! Djurgården och Liverpool är "lagen i mitt hjärta".
Fiske: mest på sommaren, suverän avkoppling.
Fågelskådning: inte så "seriööööst", men ett stort intresse finns. Går ju bra att kombinera med plåtandet.
dock inte Frimärkssamlande...

Jag hänger ju rätt mkt i fototråden här inne, och foto är det jag försöker ägna mig åt mest när jag får tid över från allt annat. Så här års ligger ju mycket av plåtandet nere, eftersom det är mörkt alla timmar man inte är på jobbet, men då ägnar jag tid åt att städa på hårddiskarna, ta fram bilder för att hänga på väggen och till någon enstaka utställning osv. Är medlem i
Naturfotoforum. Jag har en fotoblogg (se min signatur) som jag uppdaterar lite oregelbundet, men jag försöker hålla den vid liv.
Dessutom spelar jag piano och vevar en del gitarr till husbehov. Har ett hobbyprojekt tillsammans med Thomas och Ola här inne som vi kallar för "Ola & the Jacklers". Ni kan nog gissa repertoaren...

Men vi spelar såklart andra låtar också, och eftersom både Ola och Thomas skriver själva, så blir det en och annan inspelning av deras låtar. Det är riktigt kul!

På senare tid har jag börjat spela irländsk pub/folkmusik tillsammans med David, min yngste son, som är "fena" på både mandolin och banjo. Vi har väldigt kul kring det!
Det jag skulle vilja se från Uffe framöver är dels en rejäl julkonsert (stort band, länge, gästartister...) och dels en akustisk turné där han vågar sitta själv en hel kväll (möjligen med någon extra musiker) och köra låtar och berättelser på det där fantastiska sättet som gjorde turnén förra hösten så speciell.
Kul med så många nya här inne det senaste året, förresten! Hoppas det här gav er en liten bild av vem jag är!