På Fri Fot II
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?
07-09-2010, 09:22:53

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Sök:     Avancerad sökning
Vår hemsida med setlistor osv.
http://www.pafrifot.net
153463 inlägg i 1198 ämnen av 288 Medlemmar
Nyaste medlemmen: Hannele
* Startsida Hjälp Sök Logga in Registrera
+  På Fri Fot II
|-+  In i det vilda igen - övrigt
| |-+  Presentera dig!
| | |-+  Kort PåFriFot-historik och outing-tråd.
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 2 3 [4] 5 Skriv ut
Författare Ämne: Kort PåFriFot-historik och outing-tråd.  (läst 8716 gånger)
nestor
Capo di tutti capo
Administrator
Godfather

Antal inlägg: 18482

« Svara #75 skrivet: 08-11-2009, 01:05:58 »

Ronnie Nestor, född under femtiotalsolen 1950.
Det är inte jag på min avatar – (vem är det?) men ungefär sådär ser jag ut. Fixat bild - längst ner.

Driver du med oss?
Det är ju pokerlegenden Doyle Brunson   :_cool1_:

10 poäng Maria!  :_love_:

Åhhh   :_blush_:
Jag trodde verkligen att du inte visste där ett tag. Blev orolig.

F ö har jag pratat lite om dig med en "gemensam bekant" idag. Den kan du suga på............  :_bigwink_:
Loggat

"www.pafrifot.net: För idioter - av idioter" 

"Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion" - Steven Weinberg
Maria Nilsson
Lärjunge

Antal inlägg: 1125

Marias Of Sweden, älskar allt å alla helatiden

« Svara #76 skrivet: 08-11-2009, 01:12:14 »

Ronnie Nestor, född under femtiotalsolen 1950.
Det är inte jag på min avatar – (vem är det?) men ungefär sådär ser jag ut. Fixat bild - längst ner.

Driver du med oss?
Det är ju pokerlegenden Doyle Brunson   :_cool1_:

10 poäng Maria!  :_love_:

Åhhh   :_blush_:
Jag trodde verkligen att du inte visste där ett tag. Blev orolig.

F ö har jag pratat lite om dig med en "gemensam bekant" idag. Den kan du suga på............  :_bigwink_:

Kim är den enda jag kommer på så där som bor i dina trakter.
Men jag suger vidare. Kan väl inte träffa rätt så där på en gång va?  :_biggrin_:
Loggat

FredrikB
Administrator
Boardjunkie

Antal inlägg: 8726

« Svara #77 skrivet: 08-11-2009, 01:16:04 »

Jag tror jag vet... :_whistling_:
Loggat

"This is a circus song, as are most of our numbers" - Bruce Springsteen 1973

Fotogalleri - Fotoblogg - Företaget - Fotokompisar
Maria Nilsson
Lärjunge

« Svara #78 skrivet: 08-11-2009, 01:18:27 »

Slut nu.
Tell me all about it
Jag spricker.
Loggat

FredrikB
Administrator
Boardjunkie

« Svara #79 skrivet: 08-11-2009, 01:23:55 »

Ledtråd:

Trevlig trummis... :_bigwink_:
Loggat

Maria Nilsson
Lärjunge

« Svara #80 skrivet: 08-11-2009, 01:25:34 »

Ahhhh
Borde jag ju fattat.
Nestor hade ju varit och sett Ebba å där  :_drums_: han ju!
Hoppas det va bra.
Loggat

JackStraw
Stabil

Antal inlägg: 2678

DeadNet & RustList board member

« Svara #81 skrivet: 08-11-2009, 14:37:05 »

Okej då, jag tänkte försöka mig på det här, någorlunda kortfattat för att undvika nån slags valium-effekt...

Jens Alexandersson, 39 år (eller 39 på 40 kanske man ska säga, firar gubbe på nyårsafton...)
Boende i hus i det lilla brukssamhället Överum som ganska enkelt beskrivet ligger ungefär mitt emellan Västervik och Linköping.
Lever med två tjocka kattherrar och min 6-årige son som bor hos mig varannan vecka.

Uppvuxen 2 mil härifrån ute på underbart vacker landsbygd dit jag återvänder så ofta jag kan för att njuta av lugn och tystnad.
Inte för att det är speciellt mycket drag på en gammal sömnig bruksort men tillräckligt för att vilja ta en paus ibland.

Jobbat på sågverk i 11 år och därefter några år på ortens gamla plogtillverkare, dvs Överums Bruk.
Arbetar sedan 2004 som "produktionsansvarig" (vilka jävla termer egentligen) på ett litet företag som expanderat från 4 till 12 anställda de senaste två åren.
Vi är underleverantörer av diverse utrustning såsom skruvtransportörer och byggde häromåret ut en stor hall för att arbeta med
utrustning till sågverk, stora rostfria silos mm.
Min avdelning jobbar som leverantörer åt Sveriges största tillverkare av jordbruksmaskiner - vilket innebär att jag lämnade bruket för
att jobba som leverantör åt deras betydligt större konkurrent. Vilket har varit enormt slitigt under högkonjunkturen och är så även nu då vi fått känna av nedgången rejält.

Uppvuxen med hårdrocken i början av 80-talet, kom in på Lundell vid tiden för Det Goda Livet och såg min första konsert i Norrköping 1988. Har väl sett honom ett tiotal gånger sen dess.
Lyssnar utöver Lundell på allt möjligt både lättsmält och svårsmält, vilket säkert framkommit i musiktråden.  :_biggrin_:

Grateful Dead och Neil Young är väl de stora husgudarna, sen är det allt mellan himmel och jord från tung hårdrock till smäckra
singer-songwriters som Sofia Talvik osv.
Älskar progressiv rock och lyssnar på mycket skum musik, både gammal och ny.
Är en inbiten skivsamlare - vilkert säkert också tjatats om otaliga ggr! - och spenderar stora summor på gamla rariteter.
Samlar också på gamla serietidningar och seriealbum i den mån jag kommer över några fina ex.

Annars är det mycket naturvistelse, fotografering på extrem amatörnivå, fiske, och tappra försök att hålla nån slags god form med simning och boxercise och promenader.

Nu blev det längre än tänkt lik förbannat...  :_laughing_:

« Senast ändrad: 08-11-2009, 14:39:20 av JackStraw » Loggat

Notorisk audiofil, bootleg-arkivist och source detail-freak...
I heard a perfect echo die, into an anonymous wall of digital sound...
lazarus
Stabil

Antal inlägg: 3227

Naturbegåvning

« Svara #82 skrivet: 08-11-2009, 16:11:52 »

enda överraskningen var katterna :_biggrin_: 
att du var lantis och genuin har jag förstått. alla som har vett o vårda en huggkubbe är äkta.

var det inte du som hojade motordriven cykel också eller är det nåt jag fått för mig bara kanske....

:_thmbup_:
Loggat

Man kan det man lärt sig
FredrikB
Administrator
Boardjunkie

« Svara #83 skrivet: 12-11-2009, 00:57:49 »

OK, här är FredrikB:

B står för Beskow, född -61. Jag bor en bit söder om Tjockhult, i Huddinge närmare bestämt. Familjen består av Maria, Anton och David samt två leopardgeckoödlor.

Har hängt här inne sedan "Steffe&Micke"-tiden, dvs 2001 eller så. Har lyssnat på Lundell sedan 1980, "Ripp rapp" var den första plattan jag köpte, första konserten var julkonserten på Göta Lejon samma år. Sedan dess har det blivit 30-40 spelningar, jag har tappat räkningen...  :_blush_: Har sett alla turnéer sedan -80 utom Evangeline och Slugger. Den bästa "turnén" var Tyrol -05, den sämsta (utan någon som helst konkurrens) den på Gröna Lund -91.

Lundellnörd som man är, så var det ju "guld" att hitta ett forum som kretsar kring Uffe och hans digra produktion. Jag gillade den, för det mesta, "råa men hjärtliga" stämningen här inne från första början. Det har hettat till ordentligt några gånger, som ni som är nyare här säkert förstått av de andras beskrivningar, men många stannar kvar och fortsätter delta. Jag var moderator under ca ett år runt 2002-2003, innan vi blev fler som delade på den sysslan.

Har fått många nya vänner här inne, som man försöker träffa så ofta det går. Det blir dock inte så ofta, tyvärr, men när det blir av är det alltid kul! "Stockholmsgänget" har ju regelbundna träffar över en öl eller två någonstans på Söder (oftast). Sedan har vi ju ofta "boardträffar" runt konserter med Uffe eller han från New Jersey, när han kommer hit över. Det har även förekommit boardfester i södra Sverige några gånger.

Under åren har vi kört många diskussioner kring Uffes produktion ett antal varv, det har lätt blivit så eftersom han ju är lite, hrm, oregelbunden, vad gäller utgåvorna. "Mellan-turné-leda" blev snabbt ett begrepp på forumet.  :_whistling_:  Jag deltar inte längre så mycket i de diskussionerna, det känns som om "allt är sagt" där för min del. Har väl berättat typ tio gånger här inne om julkonserten -93 på Globen med stråkorkestern, t ex...  :_shifty_:

Jag jobbar som IT-projektledare på Prevent, som är en förening med uppdraget att jobba med arbetsmiljöfrågor. Vi producerar böcker, webbprodukter och utbildningar i ämnet. Det är en liten, smidig organisation (40-45 pers) med dedikerade människor som för det mesta tycker det är kul att gå till jobbet. Just nu ansvarar jag för införandet av vår nya webbplattform, inkl ny webbshop. Ett kul och inspirerande jobb!

Fritidsintressen? Jo, flera. Jag har nästan bara hobbies som börjar på "F", har jag upptäckt:

Foto (mer om detta nedan)

Fotboll: numera soffexpert, men har spelat från tonåren ända tills för ett år sedan - S:t Erikscupen, Stockholmsserien och korpen. Tränade sonens pojklag - P92 - i fyra år. Fantastiskt kul!! Djurgården och Liverpool är "lagen i mitt hjärta".

Fiske: mest på sommaren, suverän avkoppling.

Fågelskådning: inte så "seriööööst", men ett stort intresse finns. Går ju bra att kombinera med plåtandet.

dock inte Frimärkssamlande...  :_flirt_:

Jag hänger ju rätt mkt i fototråden här inne, och foto är det jag försöker ägna mig åt mest när jag får tid över från allt annat. Så här års ligger ju mycket av plåtandet nere, eftersom det är mörkt alla timmar man inte är på jobbet, men då ägnar jag tid åt att städa på hårddiskarna, ta fram bilder för att hänga på väggen och till någon enstaka utställning osv. Är medlem i Naturfotoforum. Jag har en fotoblogg (se min signatur) som jag uppdaterar lite oregelbundet, men jag försöker hålla den vid liv.

Dessutom spelar jag piano och vevar en del gitarr till husbehov. Har ett hobbyprojekt tillsammans med Thomas och Ola här inne som vi kallar för "Ola & the Jacklers". Ni kan nog gissa repertoaren...  :_bigwink_: Men vi spelar såklart andra låtar också, och eftersom både Ola och Thomas skriver själva, så blir det en och annan inspelning av deras låtar. Det är riktigt kul!  :_thmbup_:  På senare tid har jag börjat spela irländsk pub/folkmusik tillsammans med David, min yngste son, som är "fena" på både mandolin och banjo. Vi har väldigt kul kring det!

Det jag skulle vilja se från Uffe framöver är dels en rejäl julkonsert (stort band, länge, gästartister...) och dels en akustisk turné där han vågar sitta själv en hel kväll (möjligen med någon extra musiker) och köra låtar och berättelser på det där fantastiska sättet som gjorde turnén förra hösten så speciell.

Kul med så många nya här inne det senaste året, förresten! Hoppas det här gav er en liten bild av vem jag är!
« Senast ändrad: 12-11-2009, 00:58:27 av FredrikB » Loggat

Den bästa
Bitsk, giftig och listig
Administrator
Boardjunkie

Antal inlägg: 5028

« Svara #84 skrivet: 12-11-2009, 16:13:26 »

Jag allena. Jag känner mitt hjärta och jag känner människorna. Jag är icke skapad av någon av dem som finns till. Om jag inte är bättre så är jag åtminstone annorlunda. Om naturen handlade väl eller illa när den krossade formen vari jag stöptes, därom skall man först kunna döma efter det att man har läst mig.

Två äpplen hög har jag beskrivits som ”elak och dominant”. Själv föredrar jag bitsk, giftig och listig.

Visste inget om Lundell förutom att folk skrålade Öppna landskap då och då, när jag såg en konsert på ett berg -95, och sedan blev jag … fast. Till skillnad från många härinne har jag inga andra ”husgudar”, även om jag bitvis lyssnar på annan musik. Har en förkärlek för antingen raspiga röster á la Leonard Cohen eller änglaröster á la Eva Cassidy. Och så smäktande ballader förstås. Ju smörigare desto bättre.

Gjorde en värdig sorti (varför minns jag inte, men det var säkert på grund av mobbning), återkom, fick en detektivtråd tillägnad mig, och var med i ett av många upplopp (kring eran med Startroopers å ishockeygangbangs om jag inte missminner mig, vilket jag säkert gör) och blev inkvoterad som moderator (mest för att få mig lugn tror jag, vilket lyckades).

Ständigt tjugo – den som vågar påpeka något annat får ett hästhuvud i sängen -- men har hunnit med en del ändå: caféjobb, campingjobb, civilingenjörsstudier, korttidshemsjobb, hemtjänst, ekonomistudier, Ericssonjobb, fem gudbarn, flyttar hit och dit, minilivs, museum, osv, osv.

Hänger numer, dagtid, med de rika och de vackra i finanskvarteren i Hufvudstaden, vilket är en vacker omskrivning av att knega i gruvan situerad på Malmskillnadsgatan i Stockholm.

Kvälls-/fritid ägnar jag mig åt kvasifilosoferande, PS3-spelande (just nu: Fallout 3, snart: Dragon Age: origins), shoppande (läpplans och klänningar), tedrickande (Earl Grey och Green Tea Lemon) och Dexter-FlashForward-Fringe-Heroes-Mammaspojkar-Scrubs-TrueBlood-V-tittande.

Är lite ledsen för att ingen kommer ihåg att jag faktiskt varit med från början, på den berömda Steffes och Mickes sida, eftersom jag fått för mig att jag är unik och oförglömlig. Men så är det.

Kuriosa: har blivit påkommen av boardmedlem med att tigga cigg på Sysslomansgatan mitt i natten …

Fetischism: parenteser och listor i bokstavsordning …

Lundellkonsert: fick min kamera stulen av ung kille på Grindstugans IP, men sprang efter och tog tillbaka.
« Senast ändrad: 12-11-2009, 16:15:58 av Den bästa » Loggat

Snart kommer vintern som en
rostig stridsvagn
in i trädgården här
och står där sen och svänger
med sitt eldrör
nestor
Capo di tutti capo
Administrator
Godfather

Antal inlägg: 18482

« Svara #85 skrivet: 12-11-2009, 16:31:21 »

Är lite ledsen för att ingen kommer ihåg att jag faktiskt varit med från början, på den berömda Steffes och Mickes sida, eftersom jag fått för mig att jag är unik och oförglömlig. Men så är det.

:_loveshower_:
Loggat

"www.pafrifot.net: För idioter - av idioter" 

"Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion" - Steven Weinberg
PeterNilsson
Lärjunge

Antal inlägg: 623

« Svara #86 skrivet: 16-11-2009, 20:43:58 »

Peter Nilsson

Familj: sambo och sonen Tage född 090731

Jobb: Lärare i åren 7-9 på Vallhallaskolan i Oskarshamn i ämnena idrott och matte.

Intresse: Musik (där husgudarna är Uffe och Bruce men där även mycket hårdrock är av intresse), sport (spelar innebandy i division 5 i Mönsterås IBK och har också favoritlag i form av Kalmar FF, Djurgården och Liverpool som man föjer ganska noga).

Har varit med från början här på boardet, men först var det mailingslistan jag deltog i för snart 10 år sen tror jag...
Loggat

Mr I ain´t a boy, no I´m a man and I belive in the Promised Land
samtalmedsolen
Boardjunkie

Antal inlägg: 6570

« Svara #87 skrivet: 23-11-2009, 18:21:47 »

När jag får lite mer tid (ork) så kommer nog kanske några ord om mej också.
Tills dess håll till godo med den nytagna bilden som jag numera har som avatar.
 :_flirt_:
Loggat

Gillar Knottet

Och okänd källa:
”produktiv dag igår, gick ur svenska kyrkan och sa upp teliaabonnemanget på fyllan”

Liten Pårökt Indier: karpanyadosopahatasvabhava
Dr House
Boardjunkie

Antal inlägg: 17210

« Svara #88 skrivet: 25-11-2009, 11:23:22 »

ja tänk så skenet kan bedra... du ser verkligen ut som ett alldeles utmärket specimen av arten homo sapiens...  :_laughing_:

inte alls som den underutvecklade homo göteborgare
Loggat
Dr House
Boardjunkie

« Svara #89 skrivet: 25-11-2009, 13:32:03 »

ja tänk så skenet kan bedra... du ser verkligen ut som ett alldeles utmärket specimen av arten homo sapiens...  :_laughing_:

inte alls som den underutvecklade homo göteborgare

nu i efterhand när jag se hur jag skrev inser jag att det kan uppfattas som jag syftar på ditt etniska ursprung... det var inte tanken

tycker bara du verkar se coolare ut nu för tiden
Loggat
Maria Nilsson
Lärjunge

« Svara #90 skrivet: 12-12-2009, 00:58:44 »

Men nu sa...
Roligt att se både nunor och få lite koll på folk.

Det blir liksom svårare att vara elaka då på riktigt.

Feglortarna som fortfarande gömmer sig våga nö.

Det var som när jag klev på mIRC för första gången.
Öhhhh Maria, du kan inte säga vad du heter på riktigt... Internet är farligt, de kan leta upp dig och ha ihjäl dig.
Loggat

HasseL
Boardjunkie

Antal inlägg: 4110

« Svara #91 skrivet: 13-12-2009, 22:11:16 »

Född på Bodens BB för läääänge sedan
Ålder 50+
Intressen : stort musikintresse mest Ulf Lundell och Lars Winerbäck när det gäller svenska artister

+ metalmusik i olika former

Och ett stort idrottsintresse Med ett stort hjärta För leksands If .

2 barn en utfllygen 22-årig dotter och en nittonårig son som fortfarande bor hemma

plus en underbar hustru som trots ständig värk värnar om oss alla

Arbete: Säljare på Nordsjö ide o Design här i Boden
Loggat

Ge mig en jamare !
Dr House
Boardjunkie

« Svara #92 skrivet: 17-12-2009, 15:36:23 »

den där sorglige Vinterbäck kan du behålla
Loggat
HasseL
Boardjunkie

Antal inlägg: 4110

« Svara #93 skrivet: 17-12-2009, 19:20:02 »

den där sorglige Vinterbäck kan du behålla
Då gör jag det :_biggrin_:
Loggat

Ge mig en jamare !
tomtekvasten
Gäst
« Svara #94 skrivet: 25-12-2009, 16:23:53 »

hej jag heter tomtekvasten
Loggat
DennisCMolndal
Boardjunkie
Inloggad Inloggad

Antal inlägg: 12124

Jag hänvisar till Mattias C.

« Svara #95 skrivet: 25-12-2009, 16:34:23 »

hej jag heter tomtekvasten
För mycket glögg, House?  :_whistling_:
Loggat

Giorgio
Lärjunge

Antal inlägg: 502

Vad gör jag här?

« Svara #96 skrivet: 27-12-2009, 18:36:01 »

så söt
Loggat
Babywriter
Gäst
« Svara #97 skrivet: 05-04-2010, 17:54:30 »

Hey! Äntligen har jag hittat hit. Härligt!

Jag är en skånetös på 17 vintrar som lever för musiken. Jag spelar elgitarr och sjunger i ett band som vi kallar "VA!?" tillsammans med tre andra brudar. Vi har bestämt oss för att kalla vår musik för "punkinspererad partyrock", och om det låter intressant, besök gärna vår hemsida påwww.vatheband.tk  :_thmbup_:

Jag är uppväxt med Lundells musik och övriga verk, därför betyder de väldigt mycket för mig.
Jag blev medlem på forumet som finns på "uffebloggen" där jag skrev för några veckor sen och har inte fått några svar... det tyder på att det forumet är ganska dött! Men det här verkar vara väldigt aktivt med mycket medlemmar och åsikter.
Vi hörs antagligen i någon tråd framöver.
Loggat
Dr House
Boardjunkie

« Svara #98 skrivet: 20-04-2010, 11:28:55 »

Jag såg i senaste numret av Illustrerad vetenskap att vår frontallob (främre delen av storhjärnan, den unikt mänskliga del av hjärnan som ger oss intelligensen mm) inte är färdigutvecklad förrän vid 30 års ålder.

Jag måste ständigt påminna mig om detta när jag hamnar i hopplösa diskussioner med mina tonåringar (som är så ofantligt övertygade om sin mognad). Ibland är det som att tala med en fyllo som tänt snett rejält. Men det är helt normalt. Deras patologiska förmåga till gott omdöme har alltså ca 50% av växttiden kvar.

Citat
En stor del av associationcentrat finns i frontalloberna. Tidigare behandlades vissa psykiskt sjuka patienter med frontallobotomi, vilket innebar att man förstörde en del av vävnaderna i de främre loberna. Personerna fungerade efter operationen fortfarande rent motoriskt och hjärnan mottog impulser från sensoriska neuroner, men operationen ledde till att patienterna blev loja och likgiltiga med svårigheter att organisera tillvaron både känslomässigt och tidsmässigt.

Den högra främre delen av pannloben reglerar känslor som irritation, ilska, rädsla, att vara ledsen eller deprimerad. Den högra delen av pannloben har också del i styrningen av vårt flykt- och kampsvar. Den vänstra motsvarande delen styr över känslor med positiv klang som entusiasm, intresse, nyfikenhet, glädje och lycka.  Wikipedia
Loggat
slempadda
Valp
*

Antal inlägg: 25

« Svara #99 skrivet: 13-08-2010, 20:30:32 »

Hej jag är jätte tråkig och vill bara leva gott  :_smile_: gillar jan johansson
Loggat
Sidor: 1 2 3 [4] 5 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.352 sekunder med 19 databasfrågor.